Fråga

Vart hittade du Delle och Pinky och vad är dom för ras? <3

Svar:

Delle hittade vi på Hästnet, det var mamma som satt och surfade runt och hittade honom där. Vi fastnade väldigt mycket för hans utseende och att han verkade snäll. Jag har ju länkat de två försäljnings videorna förut, de hittar du på http://ellaviebke.blogg.se/2012/december/gammal-videos.html#comment  .Delle bodde nere i Skåne så vi brände ner på en söndag (tror jag) och provred först en annan ponny med lite mer erfarenhet och resultat men den passade inte mig. Sedan provade vi Delle och både jag och mamma blev helt kära!Delle är en tysk ridponny, han är ju uppföd i Tyskland och hans farfar har gått EM 8 gånger och vunnit 4.

Snuggare lugg får man leta läääänge efter ♥

 Pinky hittade vi på en internationell försäjlningssida. Vi provade ju en hel del hästar på våran resa. Pinky var den sista ponny på en lång lång dag så vi var lite trötta både jag och mamma men när vi såg lilla plutten röra sig så vaknade vi allt till. Det var samma känsla som första gången vi såg Delle som uppstod igen och jag och mamma blev helt galna i Pinky! Så under de 2 återstående dagarna i Tyskland såsade vi omkring och gjorde absolut ingenting;) För vi hade ju redan bestämt oss!

En av dagarna besökte vi ett cafe och där hade dom världens colaste glass, den var gjord som olika spagetti rätter med olika tillbehör:0

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: