Mina kungar är bäst!

Godmorgon alla fina läsare. Jag tänkte blogga lite om gårdagens lektioner för Emma. Först ut var Delle. Han kändes på redan från början och hade ett bra tryck bakifrån! På lektionen gjorde vi mycket fram o tillbaka i skolor och även vanligt. Vi gjorde även galoppslutor som jag har tränat på själv innan men aldrig för Emma, hon tyckte att de var jättefina.

Pinky var helt galet pigg när jag hoppade upp så Emma sa åt mig att skritta lite till och sedan galoppera av lite energi. Sedan när lektionen började så var han lite lugnare, men för att få han mer koncentrerad gjorde vi trav o galopp övergångar och sedan i traven stora steg och sedan små korta steg.
Efter en liten paus tog vi upp honom och körde skänkelvikningar och lite galoppvolter, han klarade även att göra 10 m volter!! Så duktig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: