Come back

Idag fick jag rida för Ludde p.g.a. massören ska komma ut i morgon och massera och stretcha Delle. Skönt för honom skulle själv också någon som masserade igenom mig, haha:D

Det gick iallafall jättebra på lektionen. Verkligen ett stort lyft från igår då allt bara var pankaka.

Jag har börjat tänka på hur jag sitter på ett helt nytt sätt. Eftersom jag ofta kommer i bakvikt så har jag börjat sträcka upp mig och sätta mig mer på sittbenen än rumpan. När jag förut satt på rumpan och tryckte ner i sadeln så bromsade jag Delle hela tiden men nu när jag "lutar" mig fram lite så flyter alla tre gångarterna mycket bättre. I början känns det väldigt skumpigt men det ser inte alls ut som att man skumpar utan det känns bara så!

Vi tränade på att i de enkla bytena ska jag förbereda med blivande inner skänkel innan jag saktar av för då är han bered på att fatta den nya galoppen och kan då lyfta upp mer.
Så här såg övningen ut

1. Snett igenom samlad galopp
2. Flytta för blivande inner skänkeln några steg
3. Sakta av till skritt och fatta sedan den nya galoppen
4. Öka galoppen lite resten av sträckan

Vi tränade även på hur jag ska sitta i öppnorna. Jag sjunker ihop i sidan istället för att vrida in inner axeln och sänka den pytte lite. men när jag fattade så gick öppnorna super lätt :)


Tjena Mitt Bena ;)

Delle vill ut ur hagen

Audina solar

Läs http://audinadenfina.se/

Fina Missan Läs Ellas blogg http://etraningsdagbok.blogg.se/
image description


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: