Halter

Idag fick jag rida med sadel för första gången på 10 dagar :) Delle var ganska pigg i början och ville verkligen arbeta.
Jag skrittade i ca 35 min och sedan gick jag med honom i ca 10 min.
Övade mycket uppridningar och halter eftersom  det är första delen i alla program. Det jag tänkte extra på då var att:


* Stanna när jag vill
* Jämna ben i halten
* Rakheten i uppridningen + halten
I nästan alla mina pass börjar jag alltid med halter och i gånsättningar så att han lyssnar bra för sits och skänkel.

image description
Nästan perfekt halt!

Postat av: Charlotta Lundblad

Finis!!! Så snygga halter ni gjorde idag verkligen klockrena!!!!!! bra tips!!! <3333

2012-01-21, 00:14:43 - URL: http://audinadenfina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: