Fråga

Har du tänkt rida ponny tills du fyllt 18? (Med tanke på att du köpt en ungponny)

Jag hade gärna gjort det men det kommer nog att bli så att man bara få rida ponny tills man är 16 i Sverige.
Vi har köpt en ungponny för att jag ska kunna lära mig och få ut så mycket så möjligt av ponnytiden som ryttare, vilket man förhoppningsvis sedan kan ha stor användning av på häst!
Vissa köper ponnyer för höga summor för att få en snabb framgång, kanske får de rida EM/ NM vilket är en otrolig upplevelse men jag känner att det kanske inte är det viktigaste eller mitt ända mål med ponny! Jag har ett långsiktigt mål/ drömmål att kunna få arbeta med hästar på hel tid och då känns det viktigt att redan börja utbilda ponnyer och hästar så man får en lång erfarenhet vilket jag tror kommer hjälpa en:)
Sen är ålder bara en siffra. Om man kollar på tyskarnas EM ponnyer så är vissa runt 6-7 års åldern, så man ska aldrig döma en häst på åldern.

Jag kommer försöka ta Pinky så långt som det bara går för oss och vi ska ha kul på resans gång:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: