Elit omgång 1

Dagen började med att gå upp 07.30 och få i sig en pastasallad, då jag äter väldigt dåligt på morgonarna så behöver en liten "matigare" frukost. Gjorde även donuten hemma.
Vi duschade Delle kvällen innan så det var bara rykt och knoppning som behövde fixas med han. Även sadel, träns, gjord och stövlarna var klara så stallet tog inte så lång tid.
 
Delle hade sovit bra (spån över hela sig...haha) och var taggad för tävling :D
Jag startade 14.52 men första start i vårat lag var 12.32 så då var vi där och hejade.
Först ut i vårat lag var Rebecca Wedin och Brodals Ellison. Dom hade varit reserver men en av våra lagmedlemar fick hinder så Rebecca och Ellison gjorde ett super bra jobb med tanke på att dom hade fått veta bara några dagar innan tävlingen. Sedan råkade även speakern ropa fel ekipage så det blev några störningsoment innan hennes start men dom lyckades ändå få ihop över 60%!
 
Andra start i laget var Olivia Gogoll med EG Chelsea. Han tyvärr inte se hennes ritt eftersom vi behövde ta ut Delle och börja fixa med oss själva, men förstog på Olivia att det hade blivit några grova missar då Chelsea hade varit spänd. Hon fick ändå över 58% vilket är väldigt bra när man har såna missar.
 
Sedan var det jag som stog näst på tur. Eftersom det var ruggigt ute och Delle hade ståt still ett tag så hoppade jag upp 55min innan start och var på framridningen 45min innan. Delle känndes fin redan från början och var med på noterna. Mamma hjälpde mig hela framridningen vilket fungerar super.
Inne på banan dansade han verkligen i traven och skritten var helt okej. Tappade vissa stunder lite i galoppen och sedan missade vi i ett av enkla bytena då Delle missförstog och det blev felfattning. Men annars var jag så lycklig här jag kom ut och kände mig jättenöjd. Jag började läga ner honom medans mamma och sjövillan teamet stog och kollade efter poängen. Han precis komma ut från framridningen då procenten kom! Över hela 70%! Alla var över lyckliga och Delle fick massor av godisar ;) Kunde inte fatta att vi fick 70% med den missen där vi fick 4or och det är även kofficent där...
 
Sedan var det Chatrine Klebergs tur på Hennessy. Deras ritt var jättefin förutom några små miassar. Dom lyckades få ihop över 645 vilket var lite snål.
 
Sedanm kom det värsta; Att vänta. Jag var iallafall placerad. Antingen 1a eller 2a eftersom det var bara en c-ponny kvar. Men för lagets del så var det mest nervöst. Vi låd delad trea med Trosa men sista ponnyn som kom från Sundby är jättefin så vi kände nästan att det var kört. Men det blev inte så! Vi kom trea och jag vann!! Tårarna sprutade från alla oss i Sjövillan teamet:D
Som vi sa efter " Det var nog dom gladeste 3orna någon sett". Tyvärr hade mamma glömt ladda kameran så det blev inga bilder fast Delle gjorde en superfin travökning ut haha...:(
 
 
Fr vänster: Jag. Rebecca, Catherine och Olivia.


Eftersom vi inte fick några bra bilder på Delle kung så får ni en från Eliten 2011 ;)
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: