Hästhagen 2013!

 

Tävlingen började med att vi åkte ner tidigt på fredags morgonen. Resan tog ca 8 timmar med ett långt stopp.

Delle fick först ta en ben sträckare när vi kom fram och sedan efter en stund i boen tog vi ut och joggade honom i ridhuset. Han var rädd för domar borden men med hjälp med mammai örat fick vi oss spänningarna.

 

Lördag:

 

Första klassen för meetinget var Fei lagtävlan som gick på utebanan. Målet för ritten var att gå in och se det som en uppvärmnings klass inte köra musten ur honom.

Inne på banan var han lite småspänd i ett hörn och sedan hade jag ju inte det värsta trycket i honom.

 

Med ett par missar kom jag utfrån banan och var helt okej nöjd. Procenten blev också en helt okej nöjd procent. 66% med två domare på 67% och sedan en domare som dömde ner på 64% vilket var lite tråkigt, men sån är sporten.

 

Procenten gav oss en 3dje placering vilket jag var glad över med tanke på nivån vi bestämde att lägga det på.

 

Söndag:

 

Dagens klass var samma som lördagens Fei lagtävlan, dock gick den inne i ridhuset.

Delle var riktigt jädra fin på framridningen. Mitt i framridningen kom Delles förra ägare som bor i närheten. Jättekul med extra hejarklack.

 

Inne på banan kändes det först super när han sprang förbi dommar borden utan några problem, men när jag kom ner till A och skulle typ precis börja förbereda för att vända upp så tvärnita han och ville verkligen inte gå förbi en dörr... Men jag tänkte "aja nu kör vi" och vände upp.

 

Programmet hade många higlights men mycket missar pga av dörren.. Haha lilla fega Delle.

 

Procenten blev 66% och med de poängen med tanke på de grova missarna.

 

Poängen räckte till en första placering!! Det bästa var ju att gå och vinna när förra ägarna var där. Bra matchat:D

 

 

På kvällen åt vi middag med några Årsta Runstenare i ridhuset, det var väldigt trevligt:)

 

Måndag:

 

Sista dagen på ett långt meeting vilket märktes på både mig och hästen.

 

Han var fin på framridningen men inne på banan kraschade allt. Började med en dålig inridning och sedan kom miss efter miss.

 

Var såå besviken när jag kom ut. Var så arg på mig själv!

Procenten blev 63 vilket var riktigt dåligt.

Men i efterhand så såg jag att två domare hade mig som 3a och 5a med alla de missarna. Inte helt illa.

 

Jag är nöjd med meetinget. Det var årets första och en lång resväg, men det hade ju känts bättre att sitta sista ritten, då hade jag ju kommit hem med mer skinn på näsan.

Nu laddar vi till Willands nästa helg!!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: