Mina två

Hejsan!

 

Dagen börjades med att dra ut till stallet med mamma och rida Delle. En familj som vi känner; följde med ut och kollade på stallet och även när jag red Delle.

Han känndes fin. Pigg fast liksom "uppåt" pigg,så all energi kom uppåt istället för att dra framåt. Jag red bara i ca 40 min eftersom det kändes lagom onödigt att slita på honom när han var så fin.

 

Pinky har vi ju börjat sätta igång lite försiktigt nu efter hans vila i lite mer än 2 veckor. Skrittade idag och han var så himlans mjuk och fin. Fattar inte hur han har kunnat hålla sig så mjuk under 2 veckor utan ridning... 

Testade lite skänkelvikningar, öppnor och även början till skrittpiruetter! Han är så lätt lärd och härlig att lära nya saker. En Delle kopia i arbetsvillighet, gör verkligen alltid sitt bästa!

 



Är så galet glad att ha dessa två ponnyer:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: