Mycket på G

Hello!

 

Idag var jag ledig för att jag och mamma skulle åka med Pinky till mälarkliniken för att sko honom lite speciellt. Han var ju inte skodd bak när han kom från Tyskland och hans fötter är därför lite sköra och behöver verkligen bra ut passade skor.

 Hovslagaren tyckte att han skulle få så kallade "Ägg-skor". De är runda runt hela hoven för att ge extra stabilitet åt hästen:)

 

När vi ändå var uppe på kliniken passade vi på att gå igenom honom med några röntgen bilder och så. Som tur var såg allt jättebra ut och veterinären tyckte att han var väldigt rörlig men också lydig! Haha snäll ponny.

 

 

Delle red jag när vi kom hem sen. Eftersom han vilade igår var han galet pigg, som tur var att jag red utan sporrar och spö!

Jobbade ett ganska hårt pass för mamma. Vi jobbade på min sits, "tillbaka med axlarna" och "ner med händerna" hör jag fortfarande i huvudet... Men fin var han och det blir väldigt, väldigt stor skillnad när jag kommer ihåg axlar och händer men det är inte det lättaste att hålla koll på allt;)

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: