Magic

Ja gårdagens lektioner var verkligen magiska! 
 
Delle var först ut och känndes fin o framåt när jag värmde han. Han tappade dock lite sug sen när vi börja, så vi körde en travökning och efter det var han super bra framför skänkeln:)
Vi övade smlingen i galoppen o skolor i trave, men eftersom vi hade tid över efter det så red vi igenom FEI Mästerskap. Jag kunde knappt programmet, har lyckats lägga det långt bak i hjärnans arkiv nu under vintern, så mamma satt o sa hur jag skulle rida. Med tanke på att vi var lite ringrostiga så gick det jättebra!
 
Pinky var fin också, vädigt koncentread redan från början när jag värmde och det höll sig under hela lektionen. Vi jobbade med formen att han ska vara fram med näsan och ta i bakifrån. Vi gjorde även galoppserpentiner, förvändgalopp genom hörn( Vi genar mycket då) och skänkelvikningar! Altt gick bra och på slutet provade vi även en uppridning i trav och det gick bra, han vinglade inget som unghästar brukar, så det känns skönt:D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: